close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

כולנו בסיפור הזה ביחד

משה אברהםיג כסליו, תשפא29/11/2020

בסופו של דבר, האמצעים המסייעים לנו להבין שאנחנו לא לבד בהתקופה הזו, מסייעים לנו לצלוח אותה. עלינו להתעלות מעל ההסתכלות האישית ולהושיט יד לאדם שלידינו

תגיות:
צילום: Image by Jackson David
באיטליה, אנשים שנכפה עליהם בידוד חברתי עקב מגפת הקורונה, עמדו במרפסות הבתים ושרו את "בלה צ'יאו" יחדיו אל תוך הלילה. מוסיקאים בתזמורת סימפונית הולנדית צילמו את עצמם מנגנים בטהובן, כל אחד בביתו - ואז הרכיבו סרטון שערכו מכל הקטעים שכותרתו "מאתנו, בשבילכם". בקולומבוס שבאוהיו, ילדים ניגנו בצ'לו ממרפסת הבית על מנת ששכן קשיש הספון בביתו יוכל לשמוע.

מוסיקה היא שפה אוניברסלית שאינה נדרשת למילים על מנת להביע רגשות. מנגינה מוכרת, מחברת אותך לרגע בזמן ובמרחב ומייצרת תחושה של עוגן וודאות. גם אם זה רק לרגע, יש לו כוח ריפוי נפשי ורגשי. על פי פרופסור
צילום: Image by Jackson David
בונאקוסה, חוקר מוסיקה באוניברסיטת פלורידה "מוסיקה מייצרת פניה פרסונלית. זה חלק מהכח שלה. לכולנו יש מוסיקה שמדברת אלינו בצורה ייחודית, רשימות השמעה בודדות שאינן זהות לזה של אף אחד אחר. אנו אוצרים את הרשימות שלנו. אלו שירים שמדברים אלינו והשירים האלה הופכים לפסקול חיינו." "מוסיקה היא דרך יעילה, קלה וזמינה להסיח את דעתך", מוסיפה פרופסור קנובלוך-ווסטרוויק מאוניברסיטת אוהיו, שחקרה את הקשרים בין אנשים למוסיקה לה הם מאזינים. "לעתים קרובות אנו חושבים על אנשים אחרים כאשר אנו מאזינים למוסיקה, זה עשוי לעזור לנו להרגיש מחוברים וחיבור אנושי עוזר להפחית לחץ".

במסורת היהודית למוסיקה ישנו תפקיד חברתי מרכזי. מקורות ישראל גדושים בתיאורים של פעילויות מוסיקליות המשקפים את חשיבותה של המוסיקה בחיי הקהילות היהודיות לכל אורך ההיסטוריה. על עוצמתן של השירה והנגינה המביאות להתרוממות רוחנית ולחוויות נפשיות עמוקות, כתב הרב קוק זצ"ל , " רק על נפש עשירה באהבת הבריות ואהבת האדם, תוכל אהבת האומה להתנשא בגאון אצילותה וגדולתה הרוחנית והמעשית".

כביסוס לדברי הרב, מחקרים מעידים כי מוסיקה מסייעת לעבד רגשות ולהתעלות מעל תחושת האני העצמי לתחושת חוויה חברתית ועל אחת כמה וכמה בחברה היהודית שמוסיקה עבורה היא מסורת השזורה בנימי ההוויה הקהילתית.

בסופו של דבר, האמצעים המסייעים לנו להבין שאנחנו לא לבד בהתקופה הזו, מסייעים לנו לצלוח אותה. עלינו להתעלות מעל ההסתכלות האישית ולהושיט יד לאדם שלידינו, לא רק בשבילו אלה גם בשבילנו. מוסיקה עושה בדיוק את זה והיא דרך נהדרת להזכיר לנו שכולנו בסיפור הזה ביחד.

לאירועים מוסיקליים המתקיימים און ליין - https://www.shurarishona.co.il/emeeting


** הכותב הינו חוקר תקשורת, יועץ ומנהל בענף התוכן המוסיקלי
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה